Verslo procesų valdymas

Kodėl vienos įmonės uždirba daugiau, o kitos mažiau? Jeigu lygintume toje pačioje rinkoje dirbančias įmones, kurios turi panašius pajėgumus pamatytume, kad iš esmės skiriasi įmonių kuriama vertė. Vienos įmonės dirba tikslingiau, kitos atlieka daug bereikalingo darbo. Tai yra tik bendrinis proceso aprašymas. Jeigu peržvelgtume įmonėse vykstančius procesus pamatytume kurie procesai yra nenaudingi įmonei. Taigi iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti gan paprasta užduotis peržiūrėti įmonės veiklą ir išrinkti nenaudingus, vertės nekuriančius procesus. Tai tik pirminis vaizdas. Realybėje kur kas sudėtingiau. Norint surasti tuos netikusius procesus reikia turėti daug analitinės patirties ir gebėjimo suprasti kaip vyksta skirtingi procesai. Šiandien įmonės atlieka daug daugiau procesų, nei prieš dešimt metų. Tačiau klausimas ar už tuos procesus gauname pinigų. Jeigu klientai nemoka, o ir mes neturime noro daryti tokius procesus, tai galbūt iš viso nereikia jų daryti. Daugiau informacijos apie verslo valdymo procesus rasite: iprocess.lt Šiuo atveju nepamirškite, kad verslo tikslas pinigai. Verslas turi uždirbti pinigus, o jeigu darbuotojai atlieka daug nenaudingo darbo, tai nei jie uždirba nei jūs gaunate naudos.

Ar kiekvienai įmonei reikia stebėti vykstančius procesus?

Egzistuoja nusistatymas, kad verslo procesų analizė, optimizavimo procesai, įvairios verslo valdymo programos yra reikalingos tik dideliems rinkos žaidėjams. Paprastai kalbant daugelis galvoja, kad tik didelės įmonėse reikia optimizuoti procesus. Tai yra problema. Daugelis smulkių verslų nesupranta, kad būtent netinkamas verslo procesų organizavimas, stebėjimas, valdymas ir lemia, kad jų įmonė yra maža. Kompanija niekada neišaugs į didelę įmonę, jeigu nesigilins į darbuotojų atliekamą darbą. Būtinas įvairių procesų stebėjimas ir kontrolė.

Įsivaizduokite, kad įmonėje dirba vadybininkas. Jis kiekvieną dieną bendrauja su klientais, atlieka komercinių pasiūlymų rengimo darbus, skaičiuoja sąmatas ir t.t. Daugėja klientų ir daugėja darbo vadybininkui. Ilgainiui pastebima, kad įmonė gauna daug užsakymų, tačiau negali tinkamai atlikti kiekvieno užsakymo nes trūksta laiko. Vadybininkas skundžiasi, kad padidėjo darbo krūvis, o rezultato nėra. Taigi, tokios kasdienybės išanalizavimas parodo, kad didžiąją dalį savo darbo laiko vadybininkas skiria sąmatų skaičiavimui ir komercinių pasiūlymų rengimui. Pagal efektyvumo procentą pardavimo koeficientas labai mažas, nes daugiau parduodama, kai vadybininkas ieško naujų klientų. Iš šio paveikslo matome, kad vadybininkui reikia skirti daugiau laiko patiems pardavimas, o kitus darbus perleisti padėjėjui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *